Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, praca z klientem,
- zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
- praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania w zakresie rozpatrywania odwołań od decyzji wydawanych przez organ I instancji w sprawach wywłaszczeń, zwrotów wywłaszczonych nieruchomości, odszkodowań, przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, ustanawiania i wygaszania trwałego zarządu, regulacji stanów prawnych nieruchomości wspólnot gruntowych pod kątem ich zgodności z przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości i przepisami wykonawczymi do tych ustaw oraz kodeksu postępowania administracyjnego. Prowadzi postępowania w trybach nadzorczych (w I instancji). Rozpatruje zażalenia i skargi na bezczynność i przewlekłość postępowań prowadzonych przez organy I instancji, jak również rozpatruje skargi na działanie tych organów w celu weryfikacji rozstrzygnięć pod kątem zgodności z przepisami prawa,
- prowadzi kontrole w zakresie powyżej wskazanych postępowań administracyjnych oraz w zakresie gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa prowadzonych przez starostów wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej w celu sprawdzenia poprawności realizacji zadań pod kątem legalności, gospodarności, celowości i rzetelności oraz wyeliminowania nieprawidłowości i ujednolicenia stosowania procedur i zasad,
- reprezentowanie Wojewody Lubelskiego przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym, w celu podtrzymania stanowiska organu wyrażonego w decyzji drugoinstancyjnej,
- opracowuje analizy i sprawozdania z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy w celu ich przekazania organom nadrzędnym (m.in. właściwym ministrom),
- archiwizuje dokumentację stanowiącą akta sprawy zgromadzoną/wytworzoną na stanowisku pracy w celu jej przekazania i właściwego przechowywania w archiwum.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub do 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z orzecznictwem w zakresie gospodarki nieruchomościami
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość ustaw: o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, o gospodarce nieruchomościami, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania cywilnego oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne
- Studia podyplomowe z wyceny nieruchomości lub zarządzania nieruchomościami
- Znajomość: ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości i przepisów wykonawczych do tych ustaw
- Wiedza w zakresie wyceny nieruchomości
- Umiejętność pracy w zespole
- Asertywność
- Sumienność
- Dokładność
- Umiejętność nawiązania kontaktu z klientami
- Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce w tym korzystania z orzecznictwa sądowego