Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu, możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca z koniecznością przemieszczania się po różnych piętrach i budynkach w których zlokalizowana jest siedziba Urzędu oraz poza nimi,
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej, praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, częste kontakty z interesantami.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed ekranem komputerowym,
- praca w niewielkich pokojach 2-3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych. Zapewniają to podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich, drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz niesłyszącym.
Zakres zadań
- prowadzi postępowania administracyjne w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, zasiłków dla opiekunów oraz jednorazowego świadczenia wynikającego z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, podlegających koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego; prowadzi postępowania w przedmiocie ustalenia okresu stosowania przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz ustalenia pierwszeństwa w wypłacie świadczenia wychowawczego, rodzinnego kapitału opiekuńczego, świadczeń „aktywni rodzice w pracy” oraz „aktywnie w domu”; podejmuje czynności zmierzające do wyegzekwowania nienależnie pobranych świadczeń, w tym czynności wierzyciela w postępowaniach egzekucyjnych, w celu realizacji zadań wojewody określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych, ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawie o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawie o rodzinnym kapitale opiekuńczym oraz ustawie o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz wspieraniu w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”,
- współpracuje z instytucjami Państw Członkowskich Unii Europejskiej, Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Konfederacji Szwajcarskiej oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, jednostkami pomocy społecznej na terenie województwa, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz innymi urzędami, sądami i instytucjami, w celu realizacji zadań instytucji właściwej wynikających z koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz pozostałych zadań wojewody określonych w ustawie o świadczeniach rodzinnych, ustawie o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawie o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, ustawie o rodzinnym kapitale opiekuńczym, ustawie o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz wspieraniu w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”,
- prowadzi obsługę interesantów bezpośrednią oraz telefoniczną w przedmiocie prowadzonych postępowań, jak również udziela wyjaśnień dotyczących sposobu realizacji zadań związanych z koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego z zakresu świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, zasiłków dla opiekunów, jednorazowego świadczenia wynikającego z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, rodzinnego kapitału opiekuńczego, świadczeń „aktywni rodzice w pracy” oraz „aktywnie w domu”, w celu zapewnienia stanu zgodnego z przepisami prawa,
- przygotowuje informacje i analizy dotyczące sposobu i zakresu realizacji zadań dotyczących świadczeń rodzinnych, świadczenia wychowawczego, zasiłków dla opiekunów, jednorazowego świadczenia wynikającego z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, rodzinnego kapitału opiekuńczego, świadczeń „aktywni rodzice w pracy” oraz „aktywnie w domu” podlegających koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, w celu dokonania oceny prawidłowości ich wykonywania w oddziale.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub w pracy biurowej
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Znajomość ustaw: o świadczeniach rodzinnych, o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, o rodzinnym kapitale opiekuńczym, o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz wspieraniu w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”, Kodeks postępowania administracyjnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o służbie cywilnej oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
- Znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej
- Znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz akty wykonawcze
- Znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 dotyczącego wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wykształcenie wyższe
- Znajomość jednego z języków urzędowych UE na poziomie komunikatywnym
- Znajomość przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz aktów do niej wykonawczych
- Umiejętność pracy w zespole
- Komunikatywność
- Zdolność logicznego i analitycznego myślenia oraz formułowania wniosków
- Biegła znajomość obsługi komputera